فهرست بستن

چرا باید سئوی تصاویر را رعایت کرد؟

چرا باید سئوی تصاویر را رعایت کرد ؟

حتما شما هم شنیده اید که قدیمی ها می گفتند عقل آدمی به چشم هایش است، با نهایت احترام به همه مخالفان این موضوع باید گفت در ماجرای فضای وب حق کاملا با همان بزرگترهاست. در دنیای امروز که با سرچ یک کلمه موجی از وب سایت ها در گوگل به کاربر نشان داده می شود او حق اختیار دارد که از میان همه ی آن ها یک صفحه که با ذوق و سلیقه اش سازگاری بیشتری دارد انتخاب و آن را مطالعه کند.

حالا چه می شود که مخاطب جذب یک صفحه می شود ؟ تولید محتوا در این قصه حرف اول و آخر را می زند یعنی اگر محتوای تولید شده ی شما از کیفیت و جذابیت مطلوبی برخوردار نباشد با اختلاف زیاد بازنده ی این رقابت شده اید.

اما باید دانست تولید محتوا فقط نگارش متن نیست؛ حوزه ی کسب و کار شما در هر زمینه ای که باشد مخاطب این حق را دارد که توقع مشاهده ی تصاویر مناسب را در صفحه ی شما داشته باشد. انتخاب تصاویر هم فوت و فن هایی دارد که اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید برخی از آن ها را آموزش می بینید.

اولین نکته در انتخاب تصویر مناسب برای یک مقاله یا متن تبلیغاتی در وب سایتتان ، انتخاب تصویری متناسب با موضوع متن شماست.در حقیقت هدف از انتخاب تصویر سئو شده این است که به موتور جست و جو گر گوگل کمک کنید تا صفحه شما را راحت تر پیدا کند و به مخاطبان نشان دهد و در نتیجه رتبه ی وب سایتتان ارتقا یابد.

گام دوم در بهینه سازی تصاویر انتخاب صحیح متن جایگزین برای آن هاست، انتخاب این متن کاملا اختیاری اما رعایت کردن آن از واجبات است. علت تاکید زیاد بر رعایت آن ، این است که به فرآیند نشان دادن صفحه شما به کاربران با سرچ کلمات کمک می کند و همچنین متن نگارش شده برای مخاطبان نابینا نیز خوانده می شود و آن ها بدون آنکه تصویر را ببینند می توانند متوجه شوند بر کدام موضوع دلالت دارد.

یک موضوع مهم در گزینش تصاویر بهینه شده برای صفحات وب سایت این است که با حفظ کیفیت ، حجم آن ها را کاهش دهید ، با انجام این کار تاثیرش را در سرعت بالا آمدن صفحه وب سایت خود می بینید.

از متن های نوشته شده بر روی تصاویر غافل نشوید چون گوگل به آسانی می تواند آن ها را پیدا کند.

البته بد نیست به توصیه های گوگل هم توجه داشته باشید : گوگل سه پیشنهاد دارد اول اینکه تصویر انتخاب شده را در نزدیک ترین محل به متن قرار دهید ، پیشنهاد دوم او از پرهیز از قرار دادن متون مهم بر روی عکس ها حکایت دارد و سومین راهکار برای بهبود وضعیت تصاویر را در تولید محتوای با کیفیت و اصولی می داند.

خلاصه آن که سخن معروف “شنیدن کی بود مانند دیدن” را آویزه ی گوشتان کنید و لطفا قدرت جادویی تصاویر را جدی بگیرید ؛ دلیلش با توضیحاتی که داده شد واضح و شفاف است گاهی تصاویر قدرتی فراتر از متن ها پیدا می کنند و در انتقال پیام به مخاطب از آن پیشی می گیرند و کاربران رهگذر را نمک گیرتان کرده و به جمع مخاطبان اصلی شما می افزایند.

مجموعه اکسین مارکتینگ با تیمی مجرب و حرفه ای می تواند در زمینه انجام سئو برای بهبود و ارتقای رتبه کسب و کارتان به شما کمک کند، برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید و هر چه زودتر درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ