فهرست بستن

قدرت بازاریابی برگشتی را جدی بگیرید

قدرت بازاریابی برگشتی را جدی بگیرید

کسب و کارها در جامعه کنونی با توجه به وضعیت اقتصادی همواره به دنبال زیر و رو کردن شیوه های متخلف بازاریابی هستند تا بتوانند موقعیت خود را در بازار تثبیت کنند و با افزایش سودآوری کسب و کار خود را توسعه دهند.

یکی از موثرترین شیوه های تبلیغاتی در فضای وب ، بازاریابی برگشتی است که به بازاریابی وفاداری نیز معروف است ، برای انجام این شیوه درست مانند روش های تبلیغاتی دیگر باید هزینه کنید اما کارشناسان بازاریابی معتقدند نه تنها این هزینه که حتی ضرر احتمالی آغاز راه هم به نتیجه اش می ارزد.

برخلاف نظر خیلی از کسب و کارها و از این شاخه به آن شاخه پریدنشان در حوزه تبلیغات ، بازاریابی برگشتی به تکرار یک شیوه تاکید دارد ؛ به این صورت که قبل از هر کاری ابتدا باید ارتباطات با مشتری های فعلی را تقویت کرد و حفظ این افراد را نباید فدای امتحان شیوه های مختلف برای جذب مشتری های جدید کنید.

بسیاری از افراد خبره در حوزه مارکتینگ می گویند اگر بتوان مشتری های فعلی را در کسب و کار خود تثبیت کرد خودشان راه را به رهگذران نشان خواهند داد و از آن ها مشتری می سازند و اینگونه است که ریتنشن مارکتینگ نه تنها مشتری ها را وارد قیف فروش می کند که حتی می توان به آن ها به چشم مشتری بالفعل و پر و پاقرص هم نگاه کنید.

تجربه نشان داده که چون کاربران تازه وارد با معرفی مشتری های ثابت یک کسب و کار با آن آشنا می شوند و تصمیم به خرید می گیرند احتمال ریزششان نیز نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی کمتر است و به نوعی می توان گفت اجرای تمام شیوه های تبلیغاتی بدون توجه به بازاریابی برگشتی هیچ ثمری برای یک کسب و کار نخواهد داشت.

البته توجه داشته باشید که شرط اصلی برای موفقیت در بازاریابی برگشتی مداومت به خرج دادن در اجرای آن است و هرقدر که آن را تکرار کنید نتیجه ی بهتری دریافت می کنید اما اگر نیمه راه آن را رها کردید منتظر ریزش مشتری هایتان هم باشید.

یکی از شیوه های بازاریابی برگشتی اجرای برنامه های طرفداری است مثلا وقتی اتفاقی در جامعه رخ می دهد و فکر می کنید ذهن مخاطبان شما را هم به خود مشغول کرده ، نسبت به این موضوع واکنش نشان دهید ؛ اینگونه مخاطبانتان احساس نزدیکی بیشتری نسبت به شما پیدا می کنند.

تخفیفات روزانه می تواند در تثبیت مشتری ها کمک زیادی به شما کنند ؛ محققین بازاریابی عصبی به این نتیجه رسیدند که تخفیف گرفتن سطح اکسی توسین مشتری‌ها را تا ۳۸ درصد افزایش می‌دهد پس با توجه به این شیوه و اطلاع رسانی مداوم به مشتری هایتان این موضوع را در ذهن آن ها گنجانده اید که هر زمان به سراغ کسب و کار شما بیاید می تواند بر سر سفره تخفیف بنشیند.

ایجاد گروه یا باشگاه اختصاصی برای مشتریان ثابت می تواند آن را نسبت به سایرین متمایز کند و انگیزه خرید مجدد از شما را در ذهنشان چندبرابر کند.

ایمیل مارکتینگ و ارسال محتواهای شخصی در مناسبت های خاص مثلا در روز تولد مشتری هایتان ، باورشان شما را به عنوان کسب و کاری محبوب خواهد شناخت.

روی ارائه خدمات و محصولات رایگان به مشتری ها هم می توانید حساب باز کنید به عنوان مثال ارسال رایگان محصولاتتان می تواند مشتری هایتان را در کسب و کارتان ماندگار کند.

مجموعه اکسین ماکتینگ آمادگی خود را برای رونق به کسب و کارتان در زمینه انجام سئو و آنالیز آن و همچنین ایمیل مارکتینگ و پیامک هدفمند اعلام می کند ؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ