فهرست بستن

۷ راه جلوگیری از فاسد شدن محتوا

7 راه جلوگیری از فاسد شدن محتوا

اهمیت تولید محتوا در فضای رقابتی کنونی میان کسب و کارهای مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست و هرکس سعی دارد در حوزه ی فعالیت خود بهترین محتوا را تولید کند تا در این میدان از حریف خود جا نماند و برخی از بسترهای مختلف استفاده می کنند و متخصصان تولید محتوا را به مجموعه پرسنل خود اضافه می کنند و برخی دیگر نیز چگونگی انجام کار را به کارشناسان می سپارند اما موضوع پر اهمیت این است که در هر صورت هدف تنها تبلیغات آن کسب و کار است که برخی مواقع هم خالی شدن جیب صاحب کسب و کار را در پی دارد.

بر خلاف تصور بسیاری از کسب و کارها بهترین شیوه تبلیغاتی برای افزایش فروش صرفا تولید محتوا نیست و مهم تر از آن فراگرفتن چگونگی نگهداری از محتواهای تولید شده است ؛ دقیقا مانند این است که ما برای برطرف کردن گرسنگی هرروز یک کامیون پر از موادغذایی خام را روانه منزل کنیم غافل از اینکه تا شیوه پخت درست و خوردن آن ها را ندانیم همچنان با گرسنگی دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

کارشناسان حوزه بازاریابی می گویند وارد کردن یک محتوا در چرخه عمر محتوا به قدری مهم است که می تواند به راحتی کسب و کار شما را بالا و پایین کند و همانطور که قبل از تولید یک محتوا مدیریت، مشخص کردن زمان، مکان و چگونگی انتشار محتوا نیاز است برای نگهداری از آن به تیزبینی و شناخت بازار و ظرفیت های مناسب برای تبلیغات نیازی مبرم دارید.

یکی از راه های افزایش عمر محتوا تغییر فرمت آن با سپری شدن مدتی پس از تولید است شما می‌توانید با تبدیل پست‌های وبلاگ به ویدیو، وبینار، اینفوگرافیک، پادکست، محتوای خود را تغییر دهید. این کار نه تنها دسترسی به محتوای شما را افزایش می‌دهد، بلکه به حفظ مرتبط بودن آن در طول زمان کمک می‌کند.

به روز رسانی محتواهای تولید شده نیز گام موثری در افزایش عمر مفید آن هاست مثلا می‌توانید با افزودن اطلاعات، آمار یا نمونه‌های جدید، محتوای خود را به‌روز کنید. این کار نه تنها محتوای شما را به‌روز نگه می‌دارد، بلکه به بهبود رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو نیز کمک می‌کند.

از آنجا که تبلیغ محتوای شما، کلید زنده نگه داشتن آن است؛ محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی، از طریق کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و سایر وب‌سایت‌ها از طریق بک لینک به اشتراک بگذارید تا به مخاطبان بیشتری دست یابید.

لینک دادن محتوای شما به معنای لینک دادن به سایر محتواهای مرتبط در وب‌سایت شما است. این کار که به لینک‌سازی داخلی معروف است، به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را درگیر و برای مدت طولانی در وب‌سایت خود نگه دارید که می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر شود.

تعامل با مخاطبان را دست کم نگیرید چون تجربه ثابت کرده که برای افزایش طول عمر محتوای شما بسیار مهم است پس تا می توانید به نظرات و سؤالات مخاطبان پاسخ دهید و آن‌ها را تشویق کنید تا اطلاعات بیشتری از خود به اشتراک بگذارند یا به صفحه شما بازگردند.

مجموعه اکسین مارکتینگ آماده ی همکاری با شما با هدف توسعه کسب و کارتان در زمینه تولید محتوا ، سئو و آنالیز آن است ؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ