فهرست بستن

قیف فروش در بازاریابی به چه معناست؟

قیف فروش در بازاریابی به چه معناست؟

بازاریابی در هر کسب و کاری که به راه افتاده هدفی جز افزایش میزان فروش و سودآوری درپی نداشته اما چند سالی است که اصطلاحاتی راجع به بازاریابی درمیان صحبت کارشناسان بازاریابی به چشم می خورد که داشتن اطلاعاتی درباره آن ها می تواند صاحب یک کسب و کار را در این راه کمک کند.

قیف فروش یا قیف بازاریابی یکی از اصطلاحات رایج در زمینه مارکتینگ است که در صورت اهمیت دادن به آن می توان کاربران رهگذر را به مشتری های پر و پا قرص خود تبدیل کرد؛ برای توضیح بیشتر عملکرد قیف فروش می توان گفت دقیقا مانند یک قیف معمولی است که دارای دهانه ای بسیار بزرگ است و هرقدر به انتهای آن نزدیک شویم دهانه ی آن کوچک تر می شود.

اگر دهانه ی بزرگ قیف را فضای وب در نظر بگیریم ، رهگذران زیادی دریچه کسب و کار ما را می بینند و ممکن است وارد آن شوند اما این تازه اول ماجراست.

وقتی به دهانه کوچک قیف نزدیک شویم یعنی باید وقت بیشتری برای متقاعدکردن کاربر خرج کنیم و گرنه از همان راهی که آمده خارج می شود ؛ اصطلاحا به این نقطه ، مسیر سفر مشتری می گویند که این قدرت را دارد تا کاربر را به یک مشتری بالفعل تبدیل کند.

البته ریزش کاربران تا حدی طبیعی است اما باید نهایت سعی خود را به کار بست تا آمار خروج دنبال کننده ها از ورودشان پیشی نگیرد ، بسیاری از کارشناسان برای بهره مندی بیشتر از قیف فروش مدل AIDA را توصیه می کنند که آگاهی (Awareness) ، تمایل یا ابراز علاقه (Interest) ، اشتیاق (Desire) و اقدام (Action) چهار مرحله ی آن را تشکیل می دهند.

مرحله آگاه شدن به معنای ارائه اطلاعات مورد نیاز درباره کسب و کار و خدمات یا محصولاتی است که قصد عرضه آن به مشتری را داریم ، بدیهی است که هر چه اطلاعات فرد درباره محصول و چگونگی تولید و حتی طرز استفاده از آن بالاتر باشد احتمال خرید او نیز بیشتر است.

علاقه گام دوم در قیف بازاریابی است ، در این مرحله کاربر پس از آن اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرد به دنبال جست و جو و گردش در صفحه تبلیغاتی شما می رود پس لازم است قبل از این دستی هم به محتوای تولیدی خود بکشید و آن را بهینه سازی کنید.

توجه پیش مرحله خرید است و در این زمان مشتری در حال تصمیم گیری است که در نهایت خرید یا نخریدن یک محصول از کسب و کار شما را به آن یکی ترجیح دهد.

تبدیل شدن به مشتری آخرین و اصلی ترین هدف از انجام بازاریابی است و در واقع مرحله خرید آخرین قسمت یا همان انتهای قیف بازاریابی ماست ؛ البته از آنجایی که تبدیل نهایی صرفا مربوط به خرید محصولات نیست، هر اقدام دیگری چون ثبت نام، پرکردن فرم یا دانلود اپلیکیشن موردنظر هم می‌تواند در این مرحله انجام شود. اما به صورت کلی بیشترین هدف فروش محصول است و وقتی خرید اتفاق بیفتد، قیف بازاریابی ما کامل شده است.

مجموعه اکسین مارکتینگ با داشتن کارشناسانی باتجربه در عرصه بازاریابی و امور مرتبط با آن آمادگی خود برای توسعه کسب و کار شما را در زمینه طراحی وب سایت ، انجام سئو و آنالیز آن و همچنین تولید محتوا بر اساس اصول سئو اعلام می کند؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ