فهرست بستن

قبل از خواندن این مطلب لینک ها را کوتاه نکنید

قبل از خواندن این مطلب لینک ها را کوتاه نکنید

کوتاه کننده لینک را می توان ابزاری دانست که خیلی از دارندگان وب سایت های شرکتی ، کسب و کار و یا حتی شخصی از آن استفاده می کنند در واقع با این روش لینک‌های طولانی و پیچیده و تبدیل به لینک‌های کوتاه و قابل انتشار در فضای آنلاین می شود و از آنجا که یکی از راه های افزایش بازدید سایت انتشار لینک محتواهای تولیدی در فضای مجازی است خیلی از کسب و کارها نسبت به استفاده از این شیوه تمایل نشان می دهند ، اما واقعا چگونه یک لینک کوتاه کاربر را به همان لینک طولانی و اصلی هدایت می کند ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت کوتاه کننده‌های لینک با گرفتن یک URL طولانی و هدایت مجدد آن از طریق سرورهای خود کار می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک URL سفارشی و کوتاه شده ایجاد کنند و هنگامی که کاربر روی لینک کوتاه شده کلیک می‌کند، به URL طولانی اصلی هدایت می‌شود.

استفاده از کوتاه کننده‌های URL می‌تواند بسته به نیاز کاربران متفاوت باشد؛ اما عمدتاً برای ایجاد لینک‌های کوتاه‌تر و راحت‌تر استفاده می‌شوند و اشتراک‌گذاری و ردیابی آن را آسان‌تر می‌کند ولی برخی هم هستند که لینک کوتاه شده را با دامنه وب‌سایت خود سفارشی کنند که بتوانند به ایجاد آگاهی از برند کمک کند.

کوتاه کننده لینک هم مانند همه ی شیوه های رایج در فضای وب مزایا و معایبی دارد . از جمله مزایای آن می توان به راحتی انتشار آن در اپلیکیشن های مختلف در فضای مجازی اشاره کرد.

ردیابی لینک و ارتقای امنیت نیز از دیگر مزایای این شیوه است ؛ به این صورت که بسیاری از کوتاه کننده‌های URL ابزارهای تحلیلی و کاربردی ارائه می‌دهند که کمک می‌کند تا شما بتوانید کلیک‌های انجام شده روی لینک و داده‌های مربوط به تعامل کاربر را ردیابی کنید و علاوه بر این با پنهان کردن URL اصلی به محافظت در برابر حملات فیشینگ، کمک کنند و ایجاد لینک‌های جعلی را برای مهاجمان، دشوارتر سازند.

افزایش تجربه کاربر را می توان یکی دیگر از مزیت های کوتاه کننده لینک دانست چون تجربه ثابت کرده در صورت کوتاه بودن لینک احتمال کلک کردن کاربر بر روی آن به مراتب افزایش می یابد.

البته احتمال منقضی شدن یا از بین رفتن لینک با خارج شدن سرویس کوتاه کننده لینک از دسترس کاربران وجود دارد و به این ترتیب لینک‌های کوتاه شده نیز از کار خواهند افتاد.

نبود شفافیت و ناممکن بودن شناسایی لینک اصلی از لینک گمراه کننده می تواند یکی از معایب اصلی کوتاه کننده لینک به شمار بیاید و لینک‌های کوتاه شده همچنین می‌توانند برای پنهان کردن لینک‌های مخرب یا حملات فیشینگ استفاده شوند بسیاری از کاربران هم ممکن است ناخواسته یا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی روی این لینک‌ها کلیک کنند که می‌تواند خطر بدافزار یا سایر تهدیدات امنیتی را افزایش دهد.

مجموعه اکسین مارکتینگ با کارشناسانی حرفه ای آماده ی همکاری با سایت های شخصی، شرکتی و کسب و کارهای مختلف در زمینه طراحی سایت ، انجام سئو و آنالیز آن است، برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ