فهرست بستن

هنگام تولید محتوا گرفتار کیورد استافینگ نشوید

هنگام تولید محتوا گرفتار کیورد استافینگ نشوید

تولید محتوا برای رونق کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است و هر یک از آن ها تلاش می کند بهترین محتوا را در وب سایت خود منتشر کرده تا به وسیله آن کاربران را جذب خود کند و میزان سودآوری و فروش محصولاتش را افزایش دهد.

یکی از اصولی که در سئو یا بهینه سای محتوا در موتور جست و جوگر گوگل به مدیران سایت ها پیشنهاد می شود استفاده از کلمات کلیدی است اما باید توجه داشت که این موضوع آدابی دارد که اگر به آن ها توجهی نشود به جای سود بیشتر ضرر دامنگیرتان خواهد شد.

یکی از اشتباهاتی که سئوکاران تازه وارد مرتکب آن می شوند به همین کلمات کلیدی باز می گردد که در اصطلاح به آن کیورد استافینگ نیز می گویند بسیاری از آن ها بر این باورند که هر چه تعداد کلمات کلیدی در متن محتوای تولیدشده را افزایش دهند باعث افزایش جلب توجه کاربران می شود در حالی که ماجرا کاملا برعکس است.

البته از حق نگذریم که این دیدگاه در چند دهه پیش که هوش و حواس گوگل به اندازه حالا سر جایش نبود ثمرات خوبی برای کسب و کارها رقم می زد اما در حال حاضر این موتور جست و جوگر حواسش همه ی جوانب هست و بعید است گول بخورد.

کارشناسان می گویند آمارها نشان می دهد که هر چه کلمات کلیدی در یک متن افزایش پیدا کند برای مخاطب خسته کننده و انزجار آور می شود و بعید نیست بار بعدی در هنگام سرچ در گوگل صفحه ی شما را چشم بسته رد کند و این موضوع خودش به تنهایی برای کاهش آمار بازدیدها از سایتتان کافیست؛ اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و بسیاری از وب سایت ها به دلیل این اشتباه رتبه ی خود را در گوگل از دست داده اند ، بنابراین نیاز است توجه ویژه ای به آن شود .

به عقیده کارشناسان حوزه ی سئو وجود کلمات کلیدی به میزان لازم در یک محتوا بسیار لازم و کارآمد است اما باید دانست که حداکثر ۲ تا ۳ کلمه در توضیحات متا و ۲ کلمه در عنوان یک محتوا اجازه ی استفاده از کلمات کلیدی را داریم اما به طور کلی هر چه رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد باید بیشتر از آن استفاده کرد و فکری به حال افزایش چگالی کلمات باشیم.

نکته جالب در این زمینه آن است که شما می توانید برای تشخیص میزان چگالی موجود و رهایی از کیورد استافینگ در کلماتتان یک از یک فرمول ریاضی استفاده کنید به این صورت اگر تعداد تکرار کلمات کلیدی در متن را تقسیم بر تعداد کلمات کل متن کنید حاصلش میزان چگالی کلمات کلیدی شما می شود.

چگالی کلمه کلیدی = تعداد کلمات متن ÷ تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن

شما می توانید به جای آنکه با کیورد استافینگ کمر نابودی جایگاه وب سایتتان در گوگل ببندید از شیوه های اصولی استفاده کنید به عنوان مثال استفاده از کلمه کلیدی در عنوان ، استفاده از کلمه کلیدی اصلی و مترادف آن در متا دیسکریپشن ، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در لید محتوا یا ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه اول ، نوشتن تیتر های محتوا با کمک این کلمات و استفاده به عنوان متن جایگزین تصاویر می تواند در این راه به شما کمک زیادی کند البته به شرط آنکه در آن ها زیاده رویی نکنید.

مجموعه اکسین مارکتینگ با کارشناسانی حرفه ای آماده ی کمک و همکاری به شما در زمینه تولید محتوا و سئو و آنالیز سئوی سایت کسب و کار شماست ؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ