فهرست بستن

تحول در بازاریابی با روانشناسی رنگ ها

تحول در بازاریابی با روانشناسی رنگ ها

رنگ ها از کودکی روح و روان انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهند و خیلی اوقات تا بزرگسالی زندگی خود را بر مبنای آن ها می سازند و تصمیم های مهم خود را می گیرند.

این موضوع در بازاریابی و فروش محصولات نیز تاثیر محسوسی دارد به گونه ای که آمارها نشان می دهد ، استفاده از رنگ هایی خاص میزان فروش محصولات و رغبت مخاطبان برای خرید را افزایش می دهد.

ثبت برند یکی از سرفصل های مهم و اساسی یک بازاریابی موفق است و اگر به آن توجهی نشود همه ی هزینه های تبلیغاتی که می پردازید کاری پیش نمی برد اما برای اینکه برند کسب و کار شما در میان کاربران با ذوق و سلیقه های متفاوت خوش جلوه کند لازم است به هویت آن اهمیت زیادی دهید.

می توان گفت اصلی ترین گام در موضوع هویت سازی یک برند انتخاب رنگ لوگوی آن است و با توجه به آن که هر کدام از رنگ ها حامل پیامی برای کاربران هستند لازم است انتخاب رنگ برندتان نیز کارشناسی شده و بر اساس حوزه ی فعالیت شما پیش برود ؛ در حقیقت یک بازاریاب خوب می تواند به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده بهینه ببرد و ماجرا را به نفع خود تمام کند.

در مطالعه‌ای تحت عنوان تأثیر رنگ بر بازاریابی، محققان دریافتند که بسته به نوع محصول، حدود ۹۰٪ از قضاوت‌های سریع درباره محصولات می‌تواند براساس رنگ باشد. استفاده صحیح از رنگ ۸۰٪ شناخت برند و ۹۳% جذابیت ظاهری برند را افزایش می دهد و ۸۵٪ از مصرف‌کنندگان به دلیل رنگ یک محصول، خرید می‌کنند.

کارشناسان می گویند بطور کلی سفید نماد پاکی ، تازگی و سادگی است اما تنهایی و پوچی را هم به مخاطب القا می کند و در مقابل رنگ سیاه همیشه بیشترین جذابیت را میان رنگ ها دارد و همیشه نماد قدرت ، پیچیدگی و البته عزا ، تهدید و سنگینی است.

قرمز یکی از رنگ هایی است که در برندینگ به آن توجه زیادی می شود چون تاثیر فراوان و مستقیمی بر روحیه مخاطبان می گذارد به علاوه نماد شور ، انرژی و هیجان است و پیام خشم و هشدار را به مخاطب می رساند و در مقابل رنگ آبی ذهن افراد را هدف قرار می دهد و رنگی آرامش بخش است و پیام قابل اعتمادی ، نامهربانی و سردی را می دهد و جالب است بدانید با اختلاف رنگی است که سلیقه ی تعداد زیادی از زنان و مردان را به خود اختصاص داده است.

سبز نیز بهترین رنگ برای چشم است و اصلاً چشم را اذیت نمی‌کند؛ چون وقتی به شبکیه چشم برخورد می‌کند نیاز به هماهنگی ندارد به همین خاطر آرام بخش هم هست.

خلاصه آنکه اگر می خواهید برندتان در روح و روان مخاطبان نفوذ کرده و در ذهنشان رسوخ کند ثبت و طراحی برند با رعایت روانشناسی رنگ ها بهترین گزینه برای شما است.

مجموعه اکسین مارکتینگ آمادگی خود را در زمینه ثبت و طراحی برند با هدف همکاری با شما برای توسعه کسب و کارتان اعلام می کند ؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ