فهرست بستن

باید ها و نباید ها در کسب و کار

باید ها و نباید ها در کسب و کار

مطالعه درباره ی اصول پایه کسب و کار

کارآفرینان در امر تجارت و فروش ماهر هستند اما هنگامی که داخل فرایند کسب و کار نوین می شوند و درگیر فرایند تولید ، فروش ، رسیدگی به مالیات و مقررات و بالاتر از همه مدریریت کسب و کار جریان مالی شرکت ، فرقی با یک آدم کور ندارند.

دن کورکران توصیه می کند بخش قابل توجهی از تایم خودتان را صرف مطالعه در زمینه اصول پایه کسب و کار کنید.

مطمئنا با رقبای خود آشنا می شوید. خصوصا آن ها که موفق ترین هستند. آن ها همان کسانی هستند که به خوبی مشاهده گری می کنند و بازار را آنالیز می کنند . باید آن ها رو مورد مشاهده قرار دهید چرا که آن ها به وضوح یک سری کار خوب و درست حسابی انجام داده اند که موفق شده اند.

گسترش یک طرح کسب و کار

در یک طرح کسب و کار شما اهداف و نقاط قوت خود را مشخص می کنید و سپس از طریق آن میتوانید مسیری را که برای رسیدن به آن لازم دارید پیدا کنید . علاوه بر آن کمک می کند تا اهرم های کسب و کار خود را بهتر بشناسید و در تصمیم گیری ها بهتر بتوانید از آن ها استفاده کنید . برای نمونه حتما طرح های کسب و کار موجود و موفق را بررسی و مطالعه کنید.

طراحی یک طرح کسب و کار یکی از مهم ترین قدم های شما است در این راه . چرا که این طرح یک نقشه ی راه اصلی است برای چند سال اول کسب و کار شما.

نقطه ی فوکوس خود را محدود کنید

محدود کردن نقطه ی فوکوس به این معناست که انرژی خود را ذخیره کرده و صرف پروژه های غیرضروری نکنیم.

تعیین اینکه چه پروژه ای مناسب است و چه چیزی نیست برای موفقیت اولیه کسب و کار کوچک ضروری است . به جای ماجراجویی تمرکز خود را روی یافتن راه حل ها و پیشرفت هایی که اکوسیستم کسب و کار را تامین می کند صرف کنید .

از شکست نباید ترسید

یاد بگیرید که به اشتباهات خود و همچنین موفقیت های خود احترام بگذارید ، زیرا هر دو در کسب تجربه مهم هستند.

ما اشتباهات زیادی را مرتکب شدیم ، مثل همه ی کسب و کارهایی که یک ایده ی اصیل برای کارشان دارند. و در طول مسیر و این اشتباهت ، ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم . مهم این است که مقدار کمی از ریسک ها و احتمالات اشتباه را در برنامه ریزی لحاظ کنیم و در این شرایط حتی اگر شکست بخوریم و به مقصود نرسیم میتوانیم یک کار متفاوت تری را اینبار امتحان کنیم.

به خودتان ایمان بیاورید

چه شما بخواهید که جفت پا در دل کسب و کار جدیدتان بپرید چه بخواهید به مرور تجربه های جدیدی داشته باشید ، باید به خودتان ایمان قلبی داشته باشید. باید صد درصد خود را مطمئن کنید و در مسیر قرار بگیرید چرا که هرچیزی بگذارید ، همان قدر از آن برداشت می کنید .

اگر به کاری که انجام میدهیم ایمان داشته باشید و کاری کنید که بقیه نیز به آن ایمان بیاورند ، میتوانید مسیر خود را به راحتی پیش ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
ارسال به واتس‌اپ