امروزه برندسازی و تبلیغ آن گوی سبقت را از دیگر شیوه های تبلیغاتی ربوده و تقریبا همه قبل از ایجاد کسب و کار خود به فکر نام گذاری و خلق یک برند هستند تا از مزایای سود آوری و مطرح شدن آن نهایت استفاده را ببرند.
برند را می توان نه تنها یک نام تجاری کسب و کار که حتی راهی برای متمایز کردن محصولات تولید شده در شرکت خود نسبت به محصولات مشابه دیگر دانست ؛ پس داشتن یک برند در دنیای اقتصاد یک توصیه نیست بلکه یک اصل است که باید اجرا شود.
برندسازی مانند هر کار دیگری انجامش فوت های کوزه گری دارد که اگر ندانسته و بی گدار به آب بزنید هیچگاه به نتیجه ی سودمندی نمی رسید بنابراین لازم است این نکات را فرا گرفت و به جمع برندداران زبده و سرآمد ملحق شد.
قبل از هر چیز اول با خود خلوت کنید و ببینید قصد عرضه چه خدمات یا محصولاتی را دارید و حوزه ی کاری شما کدام است ؟ بعد طی اقدامی جست و جوگرانه از طریق وب سایت ها یا حتی صفحات فضای مجازی رقیبان خود را شناسایی کنید تا متوجه شوید آن ها چگونه تبلیغ می کنند ، محصولاتشان چگونه است و کاربران راجع به آن محصولات و کیفیتشان چه نظری دارند ؟
این کار به شما کمک خواهد کرد که با نقاط قوت و ضعف رقیبان خود آشنا شوید و در طول انجام فعالیت های تبلیغاتی و حرفه ای نقاط ضعف آن را در مجموعه تکرار نکنید.
حالا وقت هویت سازی برای برندتان است .واقعیت این است که یک برند هیچگاه با در شیپور کردن تمایزات محصولاتش نسبت به دیگر برندها محبوب دل مشتری ها نخواهد شد و باید آن را با کاربران رفیق کرد. اولین قدم برای ایجاد این رفاقت رویاپردازی است؛ شما باید برند خود را یک فرد زنده تصور کنید که قرار است خدمات مثبتی را برای کاربران انجام دهد پس نیاز به داستان سرایی دارید که بتوانید مشتری هایتان را با قهرمان این قصه همراه کنید تا رفته رفته با او مانوس شده و بتوانند به آن اعتماد کنند.
انتخاب نام تجاری برای کسب و کارتان در ادامه این راه می تواند باعث انس زودتر و البته بیشتر کاربران با برند شما شود به شرط آنکه ارزش ها و رسالت اصلی مجموعه خود را در این نام تجاری بگنجانید.
از قدیم الایام بزرگترها همیشه در گوش ما می خواندند که به جای شعار دادن عمل کنید اما اتفاقا اینجا لازم است شعار دهید. شما باید بتوانید یک شعار جذاب و مناسب برای برند خود انتخاب کنید تا شاهد ارتقای کسب و کار خود باشید و اگر بیخیال این مورد شوید برند شما در ذهن مخاطب باقی نمی ماند اما باید توجه داشته باشید شعارتان برگرفته از نوع خدمات و محصولاتی باشد که در کسب و کارتان به مشتری ها ارائه می دهید.
همچنین یک شعار مناسب باید جذاب و کوتاه باشد پس فکر ذکر مصیبت خواندن را از سرتان بیرون کنید چون مخاطب منتظر مغز صحبت شماست و قرار است این شعار را همه جا از وب سایتتان گرفته تا روی کارت ویزیت و فاکتورهایتان ذکر کنید و به نوعی آنقدر مخاطب با آن ارتباط بگیرد که هر جا آن را ببیند نام برند شما به خاطرش بیاید.
قلم و کاغذتان روی میز بگذارید و شروع به طراحی لوگو کنید؛ البته لازم است بدانید که اگر در لوگو نام بردتان را هم به کار بگیرید در این راه موفق تر عمل خواهید کرد.
آنچه در طراحی لوگو نیازمند دقت می باشد این است که بتوانید هویت و شخصیت برند خود را بدون اشاره مستقیم به محصولات خود در لوگو نشان دهید استفاده از رنگ و فونت جذاب و مناسب می تواند در این زمینه به شما کمک کند؛ این یک نکته طلایی است که در لوگو بسیاری از شرکتهای بزرگ هم دیده میشود.
حواستان به صدای برندتان باشد. اصولا با توجه به برندی که انتخاب می شود و فعالیتی که انجام می دهد باید صدای برندتان هم انتخاب شود.مثلا اگر اسمی جذاب و خدمات شما بیشتر در حوزه جوان هاست در تولید محتواهای صفحات فضای مجازی و وب سایت مرتبط با کسب و کارتان می توانید از نگارشی خودمانی تر و حتی عامیانه استفاده کنید تا بیشتر به دل مخاطبتان بنشیند.
فراموش نکنید درصورتی که همه ی این کارها را هم انجام دادید اگر در استفاده از برند و تبلیغ آن کوتاهی کنید یا در آن مداومت به خرج ندهید مانند این است که آب در هاون کوبیده باشید.
مجموعه اکسین مارکتینگ آمادگی خود را برای کمک به توسعه کسب و کار شما در زمینه طراحی لوگو اعلام می کند؛ شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به ثبت سفارش کنید و تبلیغات خود را به صورت حرفه ای آغاز کنید تا از رقیبانتان نیز جلوتر بزنید فقط کافی است با شماره ۰۹۱۲۶۸۰۲۹۱۷ یا ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.